Ο φωτορεπόρτερ Κωνσταντίνος Τσακαλίδης μιλά στο Newsbomb.gr για την λήψη του από τις φωτιές στη Βόρεια Εύβοια, που σαγήνεψε το περιοδικό «Time».
Χώρεσε σε μια εικόνα όλη την τραγωδία, όλη την απόγνωση και όλον τον πόνο, που προκάλεσαν οι φωτιές στη Βόρεια Εύβοια.
Η φωτογραφία του Κωνσταντίνου Τσακαλίδη ταρακούνησε και συγκίνησε όλη την υφήλιο.
Το καρέ με την 81χρονη Παναγιώτα από τις Γούβες Ευβοίας που απεγνωσμένη βρίσκεται μέσα στις φλόγες και προσπαθεί να πάρει ανάσα συγκλόνισε τον Αύγουστο ολόκληρο τον κόσμο και δεν άφησε ασυγκίνητους ούτε τους συντάκτες του Time, που την κατέταξαν στις καλύτερες 100 του έτους.
Μάλιστα ήταν και αυτή του εξωφύλλου. Συγκλονιστική και με ένταση έμεινε στην ιστορία. Η 81χρονη Παναγιώτα να φεύγει αναγκαστικά από το σπίτι της στις Γούβες, ενώ έμοιαζε σαν να μην πιστεύει αυτό που συμβαίνει.
Σαν να ύψωνε κραυγή αγωνίας. Με το χέρι της στο στήθος της στη μία φωτογραφία έκλεινε τα μάτια της, σαν να ήθελε να ξορκίσει το κακό πίσω της και στην άλλη ύψωνε το βλέμμα της στον ουρανό, βλέποντας το αποκαρδιωτικό θέαμα των πυκνών καπνών και ήταν σαν να ζητούσε βοήθεια από τον Θεό για να σωθεί ο τόπος της και οι άνθρωποι. Πίσω της η πυρκαγιά «κατάπινε» το δάσος και είχε φτάσει μια… ανάσα από τα σπίτια.
Ο Κωνσταντίνος Τσακαλίδης μιλά στο Newsbomb.gr για αυτή την στιγμή που ο χρόνος πάγωσε ή αν προτιμάτε που ο ίδιος κατάφερε να παγώσει το χρόνο. Περιγράφει την στιγμή, όπως την έζησε με την κύρια Παναγιώτα, ενώ μιλά για τις απαιτήσεις της δουλειάς του φωτορεπόρτερ.
Ο ίδιος είναι πολύ χαμηλών τόνων ως άνθρωπος, που κυνηγάει τα όνειρα του και προσπαθεί να κάνει σε αυτά «κλικ».
Κωνσταντίνε, αρχικά συγχαρητήρια. Περίμενες, ότι η φωτογραφία θα έφθανε τόσο ψηλά;
«Ήταν μια φωτογραφία που είχε παίξει πολύ, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλον τον κόσμο. Περίμενα μια αναγνώριση, αλλά σίγουρα δεν μπορούσα να φανταστώ πως θα ήταν και το πρωτοσέλιδο στο Time».
Βρέθηκες στο σημείο, στις Γούβες της Εύβοιας και ξαφνικά είδες την κυρία Παναγιώτα και να φανταστώ ότι σήκωσες την κάμερα και τράβηξες;
«Δεν έγινε έτσι. Ήμουν όντως στο σημείο και συναντώ την κυρία Παναγιώτα, η οποία ήταν σε απόγνωση και είχε ένταση. Ο άντρας της ήταν πιο ήρεμος. Μα εκείνη έβλεπε τη φωτιά να κοντεύει να φθάσει στο σπίτι της. Μιλήσαμε, μιλήσαμε αρκετά, προσπάθησα να την ηρεμήσω… Οι εκφράσεις της, τα λόγια της, οι κινήσεις της ήταν έντονες. Τη φωτογράφισα και το αποτέλεσμα ήταν, αυτό που βλέπετε όλοι. Η έκφραση της κυρίας Παναγιώτας αποτύπωσε την απόγνωση, τον πόνο που ζούσε όχι μόνο εκείνη αλλά όλοι οι κάτοικοι της Βόρειας Εύβοιας για την πρωτοφανή καταστροφή».
Αυτή η διάκριση τι σηματοδοτεί για την καριέρα σου;
«Δεν αλλάζει κάτι, εγώ συνεχίζω να δρω και να εργάζομαι με το ίδιο πάθος και την ίδια ένταση. Το μέλλον δεν το ξέρει κανείς και πόσο μάλλον στην δουλειά μας, που δεν χωρούν τα προγράμματα, που δεν ξέρεις πού θα βρεθείς από την μία στιγμή στην άλλη.
Θέλω να πω σε αυτό το σημείο, πως και οι λήψεις του Νίκου Οικονόμου ήταν εξαιρετικές στο ίδιο θέμα, στις φωτιές στην Εύβοια».
Πώς είναι η ζωή του φωτορεπόρτερ;
«Όπως είπα και πριν δεν χωράει πρόγραμμα. Ωστόσο, το να κυνηγάς την είδηση και να αποτυπώνεις την στιγμή, είναι κάτι εξαιρετικά μαγικό. Θέλω να πω στα νέα παιδιά, που θέλουν να ασχοληθούν με το αντικείμενο, να το πιστέψουν και να το κυνηγήσουν, γιατί η αγάπη τους προς αυτό θα τους ανοίξει νέους ορίζοντες».
Με ποια πρακτορεία συνεργάζεσαι;
«Στην Ελλάδα με το SOOC και στο εξωτερικό με το Bloomberg. Στο SOOC έχουμε δέσει ως ομάδα και έχουμε βάλει την δική μας αισθητική στο θέμα της είδησης, όπως αυτή μεταφέρεται μέσα από την εικόνα. Έχουμε ένα συγκεκριμένο αποτύπωμα και αυτό φαίνεται στην ελληνική ειδησεογραφία. Το Bloomberg είναι από τα κορυφαία πρακτορεία του κόσμου. Οπότε, είμαι χαρούμενος πολύ για τις δουλειές μου και τις συνεργασίες μου».